NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

zarudnij siebie loga z opisem

Poniżej publikujemy odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez Uczestników projektu:

1. Jaką datę mamy umieścić w biznesplanie, jako planowaną datę rozpoczęcia działalności? (Rozdział I, punkt 1)?

Odpowiedź:  15.12.2020 r.

2. Czy dotacja jest w kwocie brutto czy netto? 

Odpowiedź: Zgodnie z dokumentacja projektową, w tym zgodnie z zapisami Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie wsparcie bezzwrotne na rozpoczęcie działalności gospodarczej wynosi 23 050,00 zł netto (bez VAT). Stawka jednostkowa na samozatrudnienie obejmuje wyłącznie kwalifikowalną kwotę dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej, co oznacza, że stawka jednostkowa została pomniejszona o potencjalnie niekwalifikowalną część podatku VAT. Rodzaj przedsięwzięcia, czy status podatnika VAT, nie wpływają na wysokość stawki jednostkowej, a tym samym na wartość przyznawanego uczestnikowi dofinansowania. Niezależnie od wskazanych wydatków w biznesplanie uczestnik wnioskuje o wysokość dofinansowania równej obowiązującej stawce jednostkowej, która zostanie mu przyznana w niezmienionej wysokości jeżeli jego ogólna ocena planowanej działalności będzie pozytywna oraz osiągnie wymagany próg punktowy do otrzymania dofinansowania.

3. Jaka jest zalecana objętość biznesplanu?

Odpowiedź: W regulaminie nie ma ograniczenia co do ilości znaków więc pola opisowe będą się poszerzać w miarę pisania. Należy jednak pamiętać aby na sam koniec zaktualizować spis treści.

4. W jaki sposób będzie wypłacane wsparcie pomostowe (z góry, czy z dołu)?

Odpowiedź: Pierwsza transza finansowego wsparcia pomostowego wypłacana jest wraz ze stawką jednostkową. Kolejne transze wypłacane są w kolejnych miesiącach w dniu, który odpowiada dniowi wypłaty pierwszej transzy, w sytuacji gdy wypłata przypada na dzień wolny od pracy, wypłata dokonana zostanie w następnym dniu roboczym.

5. Czy muszę rozliczać wsparcie pomostowe, jeśli tak to jak często?

Odpowiedź: Wsparcie pomostowe podlega obligatoryjnemu rozliczaniu przez Uczestnika Projektu. Warunkiem uznania wydatków za kwalifikowane, jest przedstawienie przez Uczestnika Projektu dokumentów poświadczających wydatkowanie przyznanego wsparcia w formie „Zestawienia wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego” sporządzonego w oparciu o dokumenty księgowe.

Rozliczanie finansowego wsparcia pomostowego odbywa się czterokrotnie w przypadku przyznania wsparcia na okres 12 miesięcy lub dwukrotnie- w przypadku przyznania wsparcia na 6 miesięcy. Pierwsze rozliczenie finansowego wsparcia pomostowego składane jest po trzecim miesiącu prowadzenia przez Uczestnika/Uczestniczkę projektu działalności gospodarczej, natomiast kolejne rozliczenia składane są co trzy miesiące prowadzenia działalności gospodarczej. Beneficjent projektu zastrzega sobie prawo dokonania rozliczenia wsparcia pomostowego w częstszych okresach.

logo

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju
i Promocji Podkarpacia
„Pro Carpathia”

Adres

Rynek 16/1
35-064 Rzeszów
Biuro czynne: 
poniedziałek - piątek
w godz. 8:00 - 16:00

Znajdź nas

fb yt

 

Income Tax Planning

    View Service